Nutrend

Nasadením WMS sme spoločnosti Nutrend zvýšili celkovú efektivitu skladu o 15%

Spoločnosť NUTREND bola založená v roku 1993. Špecializuje sa na vývoj a výrobu výživy a potravinových doplnkov pre športovcov. V súčasnej dobe zamestnáva cez 200 pracovníkov rôznych profesií a špecializácií.

Portfólio výrobcu obsahuje tekuté a sypké produkty, gély, kapsule a proteínové, orieškové či ovsené tyčinky. Viac ako 70 základných produktov vďaka veľkému množstvu objemových, príchuťových a jazykových verzií dáva spolu úctyhodných 470 variantov.

SITUÁCIA PRED ZAVEDENÍM RIADENÉHO SKLADU

Priemerná denná vychystávka 100 obchodných balení dosiahla na konci mesiaca až 4000 kartónov – základné balenie pre WMS. Až do roku 2015 si spoločnosť pre vedenie skladového hospodárstva vystačila s ERP – ekonomickým informačným systémom. Jeho využívanie narážalo na svoje limity a pre plánované rozšírenie výrobno-logistického zázemia začínal byť súčasný systém nevyhovujúci.

CIELE PROJEKTU

  • Odľahčiť ekonomický informačný systém
  • Optimalizovať rozloženie tovaru v sklade
  • Zvýšiť rýchlosť vychystania tovaru
  • Zabrániť ľudským chybám
  • Pripraviť procesy na ďalšie rozširovanie skladu

RIEŠENIE

  • Implementácia samostatného systému riadeného skladu K.Motion Warehouse Edge (predtým HighJump Warehouse Edge).
  • Dôkladná analýza skladových procesov.
  • Návrh a realizácia bezdrôtovej siete pre skladové priestory.
  • Dodávka hardvérového vybavenia v podobe mobilných terminálov a termotransférových tlačiarní čiarových kódov vr. spotrebného materiálu do tlačiarní.
  • Kompletné označenie lokácií skladu v súlade s analýzou.

Implementácia systému trvala 3 mesiace. Systém riadeného skladu pokryl všetky kľúčové procesy od príjmu cez zaskladnenie tovaru do lokácií až po dopĺňanie tovaru do vychystávacích lokácií a samotné vychystanie tovaru. Systém funguje na identifikáciu prostredníctvom čiarových kódov v štandarde GS1, čo je zásadnou výhodou a uľahčením práce s tovarom. Pri príjme tovaru na sklad je týmto zaistená aj veľmi spoľahlivá kontrola prijímaného tovaru. Pokiaľ oproti podkladu pre príjem nesúhlasí nielen GTIN výrobku, ale napríklad ani samotná šarža výrobku, je na to obsluha okamžite upozornená. Realizácia tejto operácie do jedného kroku a pevné zviazanie údajov o výrobku výrazne znižuje prípadnú chybovosť vo všetkých procesoch. Pri zaskladnení tovaru do lokácií systém odporúča lokáciu, na ktorú má byť tovar umiestnený s ohľadom na nastavené usporiadanie skladu. Vo všetkých týchto procesoch pracuje skladový manipulant s mobilným terminálom, ktorý je vybavený snímačom čiarového kódu a je online napojený na systém riadeného skladu. Odpadá tak nutnosť akéhokoľvek prepisovania alebo kontrola podľa tlačených dokumentov. Oskenovaním jedného čiarového kódu z obalu výrobku je okamžite identifikovaný nielen samotný typ výrobku, ale aj jeho šarža, dátum expirácie a jazyková mutácia.

VÝSLEDOK

  • Zvýšenie skladovej efektivity o 15%.
  • Takmer nulová chybovosť.
  • Možnosť rozšírenia skladu z 1800 paletových miest na 5000.
  • Jednoduchá konfigurácia systému pri raste skladu a zmene procesov.
  • Umožnenie zónového rozdelenia skladovej plochy.
  • Návratnosť investície 18 mesiacov.

 

Kontaktujte nás

Zistíme vaše potreby a poradíme ideálne riešenie pre váš biznis.

+421 2 4342 3844 info@kodys.sk

Vyplňte kontaktný formulár