Globus

Pomocou hlasu sme v Globuse zvýšili produktivitu vychystávania o 70 %.

V logistickom centre spoločnosti Globus ČR, k.s. v Jirnoch vychystáva tovar približne 60 pracovníkov piatich národností s jazykovou technológiou od spoločnosti Vocollect. Kvalita a produktivita sa zvýšili až o 70%.

 

SITUÁCIA PRED ZAVEDENÍM HLASOVÉHO RIEŠENIA

Stačilo málo a hlasové vychystávanie v sklade Globusu takmer nebolo úspešné. Predchádzajúcim riešením bol „systém bez učenia“ a i po dvoch rokoch testovania a vývoja bol pripravený na použitie iba ojedinele. Väčšina z vtedajších 40-tich skladových operátorov v každej smene preto stále ešte pracovala s papierovými zoznamami.

Bezproblémová zmena

Zmenu priniesla až technológia Honeywell Vocollect Voice Solution v roku 2007. Spoločnosť Globus vtedy zaviedla nacvičené hlasové riešenie - spoločne so systémom správy skladu Wamas. „Súčasná premena prebehla presne a bez problémov. Od tej doby naši skladníci vychystávajú bez papierov a majú voľné ruky i oči, aby sa mohli úplne sústrediť na svoju vlastnú prácu," informuje Lenka Kamešová, ktorá v logistickom centre spoločnosti Globus v Jirnoch zodpovedá za suchý sortiment v celom sklade.

Namiesto zoznamu položiek alebo ručného skeneru sú skladníci v Jirnoch teraz vybavení náhlavnou sadou a Talkmanom, ktorý je na ňu pripevnený. Tento hlasový prístroj získava príkazy na vychystávanie prostredníctvom WLAN zo systému Wamas, prevedie ich na hlasové príkazy a prenáša do náhlavnej sady pracovníka. K pozitívnym efektom patrí predovšetkým produktivita zvýšená o cca 70 %. „Výkon sa zvýšil zo 130 na priemerne 220 kartónov za hodinu,” potvrdzuje Lenka Kamešová.

Odpovede v materskom jazyku

Kľúč k úspechu spočíva v individuálnych jazykových profiloch, ktoré je možné vďaka technológii Vocollect vytvoriť iba za cca 30 minút. Pritom sa zohľadňuje výslovnosť, prízvuk a dialekt pracovníkov, takže hlasový systém sa dokonale prispôsobuje jednotlivým ľuďom - a nie naopak. „U nás pochádza takmer každý pracovník, ktorý vychystáva tovar, zo zahraničia. Napríklad z Bulharska, Rumunska alebo z Ukrajiny," vysvetľuje Lenka Kamešová. Technológia Honeywell Vocollect Voice Solution je tak flexibilná, že každý pracovník môže v prípade potreby komunikovať s počítačom i naďalej vo svojom materinskom jazyku. „Príslušnú voľbu si môže každý kolega jednoducho nastaviť pri zakladaní svojho jazykového profilu,“ zdôrazňuje vedúca skladu.

    Žiadne odchýlky

    V tejto súvislosti prudko rástla i kvalita, ktorá je v spoločnosti Globus pod prísnou kontrolou. V Jirnoch sa každý mesiac skontroluje 80 000 vychystaných obalových jednotiek, pričom na každého pracovníka pripadá minimálne 300 kartónov. Výsledkom je značný pokles chybovosti, ktorá sa vďaka technológii Vocollect drasticky znížila. „Namiesto pôvodných 0,2 % sme teraz na veľmi dobrých 0,14 %,“ potvrdzuje Ondřej Zíka, riaditeľ logistiky.

    Tento skok bol spôsobený niekoľkými príčinami. Skladníci dostávajú prostredníctvom náhlavnej sady jednoznačné inštrukcie a zadaný proces nepripúšťa žiadne odchýlky. V rámci tejto štruktúry musí skladník pri nájdení jednej požadovanej položky najskôr prečítať dve posledné čísla čiarového kódu kartónu uloženého na príslušnom mieste. Táto jednorazová kontrola zaistí, že je skladník pri správnom regáli.

    Nenahraditeľný systém riadenia

    Kontrola akosti je nielen dôkazom extrémne vysokej spoľahlivosti, ale taktiež základom prvotriedneho systému využívaného spoločnosťou Globus. Tí, ktorí vychystávajú s nulovými chybami, dostanú na konci mesiaca príplatok ku mzde vo výške 5-tich %. Z tohoto dôvodu sa pracovníci občas pýtajú, či by za vlastné chyby nemal predsa len zodpovedať počítač.

    V týchto prípadoch môžu hlasové konzoly Vocollect 5.0, ktoré spoločnosť Globus za podpory spoločnosti Kodys implementovala už v roku 2013, uplatniť svoje silné stránky.

    Zlepšená identifikácia jazyka

    Ďalší upgrade hlasového riešenia prebehol v roku 2015. Po siedmich rokoch intenzívneho používania v dvojsmennej prevádzke prejavilo päť z celkových 30 Talkmanov prvé prejavy únavy, takže sa tieto prístroje museli vymeniť. Vtedy sa spoločnosť Globus rozhodla pre novší model A700 s Bluetooth pripojením k náhlavnej sade. Spoločnosť Kodys najskôr poskytla prístroje na dva týždne na testovaciu prevádzku. A bol to úspech. „Naši pracovníci sú z A700 nadšení,“ potvrdzuje vedúca skladu Lenka Kamešová.

    Bezkáblové pripojenie k náhlavnej sade SRX2 zabezpečuje väčšiu voľnosť pohybu a zlepšená identifikácia jazyka ešte rýchlejší priebeh. V budúcnosti by to mohlo zjednodušiť i proces zaúčania ôsmich až desiatich najatých pracovníkov, ktorí sú potrební raz za rok počas vianočného obdobia. Niet divu, že spoločnosť Globus chce i zostávajúcich 25 Talkmanov typu T2X postupne nahradiť modelom A700. Ani potom však nebude hlasový projekt pre spoločnosť Globus zďaleka ukončený. Už v roku 2016 sa má v logistickom centre v Jirnoch vychystávať s hlasovou technológiou i v oblasti čerstvého tovaru.

    POUŽITÝ HARDWARE

    • 25 náhlavných sád série SR-20
    • 25 Talkmanov T2X
    • 5 náhlavných sád série SRX2
    • 5 Talkmanov A700
    • konzola Vocollect 5.0

    Výsledky

    Lepšia ergonómia, vyššia produktivita, o 70 % vyššia kvalita vychystávania, vyššia šanca na odmenu pre každého pracovníka.

    Kontaktujte nás

    Zistíme vaše potreby a poradíme ideálne riešenie pre váš biznis.

    +421 2 4342 3844 info@kodys.sk

    Vyplňte kontaktný formulár