Hlasové vychystávanie tovaru
Systém vychystávania tovaru hlasom K-HLAS sa využíva najmä pri kompletizácii vyskladňovaných zásielok, vo veľkoskladoch a v distribučných centrách. Svoje uplatnenie však nájde aj pri riadení výrobných a technologických procesov, v logistike a pod. Táto technológia sa často označuje ako Pick by Voice, alebo Voice Picking.
K-HLAS predstavuje komplexné riešenie zahŕňajúce hardvérové a softvérové vybavenie a ich implementáciu do WMS, alebo ERP systému zákazníka. Pomocou bezdrôtového terminálu má pracovník - voľné ruky, voľné oči.
Tento proces umožňuje vykonávať jednotlivé pracovné úkony rýchlejšie, presnejšie a s vyššou produktivitou. Výsledkom sú nižšie náklady, eliminácia chybovosti spôsobenej ľudským faktorom, vyšší operatívny potenciál jednotlivých operácií a samozrejme rýchla návratnosť investícií.
Jadrom systému vychystávania tovaru hlasom K-HLAS je serverová aplikácia a špeciálnebezdrôtové hlasové terminály. Skladník používa namiesto klasického terminálu (s klávesnicou a displejom) hlasový terminál, ku ktorému sú pripojené slúchadlá s mikrofónom. Pomocou nich komunikuje so systémom. Terminály sú na diaľku spravované internetovou aplikáciou. Tá sleduje v reálnom čase stav každého terminálu a umožňuje ich jednotlivo konfigurovať.
Primárne sa systém K-HLAS používa v skladoch k vychystávaniu tovaru, ale je možné ho použiť i pri dokladaní, presunoch a inventúrach.
Spoločnosť KODYS SLOVENSKO® implementovala v distribučnom sklade COOP JLC v roku 2008 prvú hlasovú technológiu vychystávania distribučných jednotiek na Slovensku.
V logistickom centre společnosti Globus ČR, k.s. v Jirnech vychystáva tovar približne 60 pracovníkov piatich národností s jazykovou technológiou. Kvalita a produktivita sa zvýšili až o 70 %.
Výhody systému vychystávania tovaru K-HLAS
- zvýšenie produktivity - pracovník sa nemusí sústrediť na prácu a manipuláciu s „klasickým“ mobilným terminálom. Pri práci používa iba svoj hlas.
- zníženie chybovosti - zamestnanec pracuje iba s tovarom. Tovar vychystáva iba z pozícií, ktoré mu prikázal hlasový terminál. Ten má možnosť zopakovať príkaz v prípade, že pracovník zle rozumel.
- niekoľkonásobne rýchlejšie zaškolenie obsluhy - ovládanie je veľmi jednoduché. Už po krátkom zaškolení je nový operátor schopný plnohodnostej práce. Systém komunikuje v 35-tich jazykoch, je tak možné ho použiť i v sklade kde pracujú ľudia rôznych národností.
- zvýšenie bezpečnosti práce - pracovník používa slúchadlo a mikrofón, ktoré má pripevnené na hlave a komunikuje s terminálom, ktorý má upevnený na opasku. Má teda voľné ruky a voľné oči, a teda vníma svoje bezprostredné okolie.
- dáta v reálnom čase - celý systém pracuje on-line, pričom je pripojený k existujúcemu WMS alebo ERP systému.
- variabilita použitia slúchadiel - v závislosti od typu skladu (suchý, chladiarenský, mraziarenský atď) a skladovaného tovaru je k dispozícii niekoľko druhov slúchadiel určených pre komfortnú prácu.